Značka Tern není jen výrobcem skládacích kol, ale snaží se také vylepšit život nás všech skrze snížení dopadů lidského konání na životní prostředí. Vývoj a výroba těch nejlepších možných skládacích kol na světě je jen prvním krokem. Mezi další pak může patřit představení skládacího nákladního kola Node Cargo či skládacích elektrokol Vektron. Ovšem zásadním krokem je uvedení kompatního nákladního elektrokola Tern GSD do ulic světových měst. GSD totiž definuje novou kategorii: „užitkový kompakt“. GSD hravě přepraví dvě děti a týdenní nákup, nebo 180 kg nákladu, přitom na délku měří pouze 180 cm, tedy méně než městské kolo holandského typu. Díky skládacímu představci Physis a zasouvací sedlovce dokážete kolo uschovat u sebe v bytě, nebo převézt ve větším kombíku. GSD je možné individuálně nastavit pro osoby výšky 150 až 195 cm, takže jej využijí úplně všichni – máma, táta i děti. Špičkový motor Bosch Cargo je napájen jednou či dvěma 500 Wh bateriemi a GSD tak ujede až 250 km. Součástí vybavení je integrované osvětlení, blatníky, středový stojánek a dokonce i opěrky na nohy pro spolujezdce, tedy vše, co je k cykloživotu třeba.
GSD je těžší než běžné neelektrické kolo a je obvykle vybaveno několika doplňky a naloženo nákladem – a to přispívá k celkové hmotnosti. Kvůli vší té váze nedoporučujeme zvedat GSD za sedlo. Místo toho zvedněte GSD za rám.
Když v Ternu navrhovali GSD, věnovali zvláštní pozornost návrhu rámu, který je nejen super pevný, ale také kompaktní, snadno se s ním manipuluje, s hladkými hranami a několika body, které jsou vhodné pro zvedání kola.
Cyklosnídaně a cyklosvačiny Do práce na kole, AutoMatí stánky na slavnostech Zažít město jinak či cyklojízdy. Při realizaci nejen těchto akcí nám pomáhá náš spolkový miláček, nákladní a rodinné elektrokolo Tern GSD, které máme dlouhodobě zapůjčené od našeho tradičního podporovatele a partnera výzvy Do práce na kole. Proč na něj nedáme dopustit?
Barva | tmavě šedá |
Baterie | Bosch 500 Wh |
Brzdy | Magura MT5 |
Dojezd | 50 - 100 km |
Hmotnost | 35 kg |
Kola | 20" |
Motor | Bosch Cargo Line |
Nastavitelný představec | Andros |
Nosnost | 120 kg jezdec |
Počet převodů | variabilní (380%) |
Rám | Al 6061 |
Rozměry složený | 176 x 40,5 x 87 cm |
Řazení | Enviolo, Twist |
Výrobce | TERN |
Záruka | 10 let na rám |
Celková maximální hmotnost (kg) | 200 |
Kroutící moment (Nm) | 85 |
Max. asistence (%) | 400 |
Max. rychlost (km/h) | 25 |
Clubhouse Fort: Bunkr pro děti na kolečkáchJak přestavět nákladní kolo Tern GSD na pevnost pro vaše ratolesti, které si užijí svůj “pojízdný bunkr”. Cesta do školky bude zábavou v jakémkoliv počasí. |
Doplňky pro pohodlný převoz pasažérůJe v celku obvyklé si číst o nákladních kolech, která dokáží odvézt velký rodinný nákup nebo i děti. To není až tak náročné si představit, ovšem stále častěji se objevují také kola a doplňky k nim, která umožňují transport dospělých pasažérů. A to na pravidelné bázi a v potřebném komfortu. |
Nákladní kolo TERN GSD a bezpečný převoz pasažérůJak správně a hlavně bezpečně naskládat na nákladní kolo Tern GSD 1-2 děti různého věku nebo dospěláka? A jaké originální příslušenství je k tomu potřeba? Několik rad přímo od výrobce Tern. |
Tern GSD, kolo místo autaAč to zní trochu podivně, v našich končinách není elektrokolo jako nákladní a dopravní prostředek tolik zaběhnuté, v západních zemích je to poměrně běžné. Zatímco my vnímáme elektrokolo stále spíše jako sportovní nástroj, západní Evropa jej v daleko větší míře využívá ve městech k přepravě namísto aut. Nákladní elektrokolo ale vypadá jinak než jeho sportovní biková či cestovní verze, vše by totiž mělo být podřízeno jeho účelu, což je přesně případ testovaného Tern GSD S00, tedy semi-skládacího nákladního elektrokola. |
Tern GSD – druhé auto do rodinyKolo, které jsme pro vás otestovali, lze jen těžko srovnávat s čímkoliv, co jsme kdy měli možnost vyzkoušet. Tento dopravní prostředek navíc nemíří žádným z moderních směrů. Nemá kola 27,5″ s plusovými pneumatikami, nemá ani líbivé designové kudrlinky. Ba co víc – dokonce má kola o průměru jen 20″ a jeho rám působí poněkud průmyslovým, skoro až příhradovým dojmem. |