Kompatibilní příslušenství » Technická specifikace »
NBD je čisto mestský, oddychový cargo bicykel, ktorý ponúka 20-palcové kolesá a Bosch motor uložený v strede. Typické malé kolesá, ale aj špecificky tvarovaný rám umožňuje veľmi pohodlné nastupovanie aj starším ľuďom alebo, keď máte vzadu sedačku s dieťaťom. Dokonca ide o najnižší nastupovací bicykel na trhu s hodnotou iba 39 cm.
Tern v posledních pěti letech představil několik masivních městských kol na lidský i elektrický pohon, některá z nich skládací – úplně nebo částečně. Všechna se vyznačují výraznou přepravní kapacitou, kde jedno dítě vzadu a náklad na předním nosiči jsou naprostým minimem. Letos na jaře jsme do testu dostali skutečně minimalistickou verzi – Tern NBD S5i.
Co se týká elektro skládaček a jejich nákladních nebo chcete-li cargo modifikací, patří značka Tern ke špičce. A to nejen designem, ale především odolností a propracovaností jednotlivých modelů. Cargo HSD či GSD už jsme měli možnost otestovat a vždy to bylo zajímavé svezení. Novinkou je model NBD, který je jakýmsi miniaturním náklaďákem či elektrickou semiskládačkou pro maximálně bezpečnou jízdu a převoz nákladu.
Hlavním rozdílem proti standardním či elektro skládačkám Tern je pevný rám bez možnosti jeho „přepůlení“, tudíž je skladnost sice horší, ale odolnost a celková nosnost vyšší. Tady se tvůrci zaměřili především na uživatele se sníženou pohyblivostí, horší fyzičkou a také menšího vzrůstu, jimž připravili maximálně nízký nástup. Rám na dvacítkových kolech tak dvojici hlavních trubek dostal co nejníže, aby přehození nohy přes rám i motor nevyžadovalo výraznější nakrčení.
Barva | modrá |
Baterie | Bosch 500 Wh |
Brzdy | Shimano, hydraulic disc |
Dojezd | 54 -108 km |
Hmotnost | 23,7 kg |
Kola | 20" |
Motor | Bosch Active Line Plus |
Nastavitelný představec | Andros |
Nosnost | 120 kg jezdec |
Počet převodů | 1 x 8 |
Rám | Tern NBD, 6061-AL, Patented design, EFBE Tri-Test |
Řazení | Shimano Nexus 8 |
Výrobce | TERN |
Záruka | 10 let na rám |
Celková maximální hmotnost (kg) | 140 |
Kroutící moment (Nm) | 50 |
Max. asistence (%) | 270 |
Max. rychlost (km/h) | 25 |
Pláště | Schwalbe Big Apple |
Clubhouse Fort: Bunkr pro děti na kolečkáchJak přestavět nákladní kolo Tern GSD na pevnost pro vaše ratolesti, které si užijí svůj “pojízdný bunkr”. Cesta do školky bude zábavou v jakémkoliv počasí. |
Doplňky pro pohodlný převoz pasažérůJe v celku obvyklé si číst o nákladních kolech, která dokáží odvézt velký rodinný nákup nebo i děti. To není až tak náročné si představit, ovšem stále častěji se objevují také kola a doplňky k nim, která umožňují transport dospělých pasažérů. A to na pravidelné bázi a v potřebném komfortu. |
Nákladní kolo TERN GSD a bezpečný převoz pasažérůJak správně a hlavně bezpečně naskládat na nákladní kolo Tern GSD 1-2 děti různého věku nebo dospěláka? A jaké originální příslušenství je k tomu potřeba? Několik rad přímo od výrobce Tern. |
Tern GSD, kolo místo autaAč to zní trochu podivně, v našich končinách není elektrokolo jako nákladní a dopravní prostředek tolik zaběhnuté, v západních zemích je to poměrně běžné. Zatímco my vnímáme elektrokolo stále spíše jako sportovní nástroj, západní Evropa jej v daleko větší míře využívá ve městech k přepravě namísto aut. Nákladní elektrokolo ale vypadá jinak než jeho sportovní biková či cestovní verze, vše by totiž mělo být podřízeno jeho účelu, což je přesně případ testovaného Tern GSD S00, tedy semi-skládacího nákladního elektrokola. |
Tern GSD – druhé auto do rodinyKolo, které jsme pro vás otestovali, lze jen těžko srovnávat s čímkoliv, co jsme kdy měli možnost vyzkoušet. Tento dopravní prostředek navíc nemíří žádným z moderních směrů. Nemá kola 27,5″ s plusovými pneumatikami, nemá ani líbivé designové kudrlinky. Ba co víc – dokonce má kola o průměru jen 20″ a jeho rám působí poněkud průmyslovým, skoro až příhradovým dojmem. |