Značka Tern není jen výrobcem skládacích kol, ale snaží se také vylepšit život nás všech skrze snížení dopadů lidského konání na životní prostředí. Vývoj a výroba těch nejlepších možných skládacích kol na světě je jen prvním krokem. Mezi další pak může patřit představení skládacího nákladního kola Node Cargo či skládacích elektrokol Vektron. Ovšem zásadním krokem je uvedení kompatního nákladního elektrokola Tern GSD do ulic světových měst. GSD totiž definuje novou kategorii: „užitkový kompakt“. GSD hravě přepraví dvě děti a týdenní nákup, nebo 180 kg nákladu, přitom na délku měří pouze 180 cm, tedy méně než městské kolo holandského typu. Díky skládacímu představci Physis a zasouvací sedlovce dokážete kolo uschovat u sebe v bytě, nebo převézt ve větším kombíku. GSD je možné individuálně nastavit pro osoby výšky 150 až 195 cm, takže jej využijí úplně všichni – máma, táta i děti. Špičkový motor Bosch Cargo je napájen jednou či dvěma 500 Wh bateriemi a GSD tak ujede až 250 km. Součástí vybavení je integrované osvětlení, blatníky, středový stojánek a dokonce i opěrky na nohy pro spolujezdce, tedy vše, co je k cykloživotu třeba.
GSD je těžší než běžné neelektrické kolo a je obvykle vybaveno několika doplňky a naloženo nákladem – a to přispívá k celkové hmotnosti. Kvůli vší té váze nedoporučujeme zvedat GSD za sedlo. Místo toho zvedněte GSD za rám.
Když v Ternu navrhovali GSD, věnovali zvláštní pozornost návrhu rámu, který je nejen super pevný, ale také kompaktní, snadno se s ním manipuluje, s hladkými hranami a několika body, které jsou vhodné pro zvedání kola.
Cyklosnídaně a cyklosvačiny Do práce na kole, AutoMatí stánky na slavnostech Zažít město jinak či cyklojízdy. Při realizaci nejen těchto akcí nám pomáhá náš spolkový miláček, nákladní a rodinné elektrokolo Tern GSD, které máme dlouhodobě zapůjčené od našeho tradičního podporovatele a partnera výzvy Do práce na kole. Proč na něj nedáme dopustit?
Barva | oranžová,tmavě šedá |
Baterie | Bosch 500 Wh |
Brzdy | Magura MT5 |
Dojezd | 50 - 100 km |
Hmotnost | 35 kg |
Kola | 20" |
Motor | Bosch Cargo Line |
Nosnost | 120 kg jezdec |
Počet převodů | variabilní (380%) |
Rám | Al 6061 |
Rozměry složený | 176 x 40,5 x 87 cm |
Řazení | Enviolo, Twist |
Výrobce | TERN |
Celková maximální hmotnost (kg) | 200 |
Kategorie | Elektrokola, Nákladní kola |
Záruka | 10 let na rám |
Kroutící moment (Nm) | 85 |
Max. asistence (%) | 400 |
Max. rychlost (km/h) | 25 |
Nastavitelný představec | Andros |
Značka Tern není jen výrobcem skládacích kol, ale snaží se také vylepšit život nás všech skrze snížení dopadů lidského konání na životní prostředí. Vvývoj a výroba těch nejlepších možných skládacích kol na světě je jen prvním krokem. Mezi další pak může patřit představení skládacího nákladního kola Node Cargo či skládacích elektrokol Vektron. Ovšem zásadním krokem je uvedení kompatního nákladního elektrokola Tern GSD do ulic světových měst. GSD totiž definuje novou kategorii: „užitkový kompakt“. GSD hravě přepraví dvě děti a týdenní nákup, nebo 180 kg nákladu, přitom na délku měří pouze 180 cm, tedy méně než městské kolo holandského typu. Díky skládacímu představci Physis a zasouvací sedlovce dokážete kolo uschovat u sebe v bytě, nebo převézt ve větším kombíku. GSD je možné individuálně nastavit pro osoby výšky 150 až 195 cm, takže jej využijí úplně všichni – máma, táta i děti. Špičkový motor Bosch Cargo je napájen jednou či dvěma 500 Wh bateriemi a GSD tak ujede až 250 km. Součástí vybavení je integrované osvětlení, blatníky, středový stojánek a dokonce i opěrky na nohy pro spolujezdce, tedy vše, co je k cykloživotu třeba.
„Typický zástupce elektrokol na současném trhu vypadá v podstatě jako standardní kolo s přimontovaným motorem a baterií“ říká Josh Hon, kapitán Tern týmu. „To znamená, že veškeré smysluplné kompromisy, které byly při konstrukci dopravního prostředku navrženého pro pohánění lidskou sílou učiněny, jsou přenášeny na elektrokola, kde ale původního záměru pozbývají. "Gé-eS-Déčko" je výsledkem zásadního vhledu: když navrhujete kolo na elektrický pohon, není třeba ustoupit z požadavků na klíčové prvky funkčnosti, jako jsou například komfort a objem nákladu proto, abyste optimalizovali rychlost. S elektrickým pohonem Bosch se 20“ kola pohybují stejně rychle jako se 700c, ale díky menším kolům je zrychlení ostřejší. Menší kola nám také dovolila maximalizovat kapacitu nákladu. Nejlepší na tom je, že všechny tyto klady jsme vložili do modelu velikosti standardního městského kola.“
Je faktem, že jízda na mopedu je snadnější než na motocyklu a stejně tak platí, že na GSD se jezdí lépe než na mnoha elektrokolech momentálně dostupných na trhu. Menší kola, nízký rám a centrálně uložený motor s baterií vytvářejí extrémně nízké těžiště. To vše spolu s prodlouženým rozvorem činí GSD mimořádně stabilním a snadno ovladatelným. Tato výjimečná stabilita je zcela zásadní a velmi ceněná při plném naložení, obzvlášť v případech, kdy jsou vaším nákladem neposedná dítka. A protože elektrokola se obvykle pohybují vyšší průměrnou rychlostí, větší stabilita také zvyšuje bezpečnost.
Model GSD je určen k transportu nákladu, a tím myslíme opravdu hodně věcí. Rám, vidlice a součástky byly testovány tak, aby si poradily s více než 180 kg celkové zátěže jezdce a nákladu. Standardně se dodává s integrovaným zadním nosičem o délce 80cm. Na GSD se vejdou dvě děti v sedačkách Thule Maxi nebo jeden dospělý pasažér. Na kolo lze přidat další nosiče ve formě spodních opěr a zadního či předního nosiče. Tern také uveřejní rozměry upevňovacích bodů rámu, aby si zájemci mohli navrhnout a postavit své vlastní příslušenství k nosičům.
Přestože GSD může převážet mimořádně velký náklad, nemá sebemenší problém se vypořádat i s rušným městským prostředím. Vzhledem k tomu, že není delší než standardní kolo, vejde se na standardní nosiče na autech i autobusech. A navíc, pomocí terního patentovaného skládacího mechanismu jej lze složit do ještě menších rozměrů. Pouhé tři sekundy jsou potřeba k tomu, aby se výška snížila o 1/3 a šířka o 40%. Výsledné rozměry tak umožní kolo přepravit UVNITŘ aut střední velikosti, jako např. VW Touran. Díky speciálně navrženému nosiči je GSD možno přepravit ve vertikální pozici i v malém výtahu.
Zatímco mnoho jízdních kol orientovaných na náklad většinou používá komponenty běžných jízdních kol, GSD jde s některými nejrobustnějšími součástmi o krok dál. Příkladem jsou 4 pístové kotoučové brzdy Magura, zakázkové pláště 2.4“ Schwalbe Super Moto-X, náboje s pevnou osou Boost a zakázkové dvojité ráfky o šířce 36 mm.
Tern GSD je zkrátka vaším budoucím druhým, nebo dokonce jediným rodinným autem.